Za razliku od razvijenih tržišta na kojima je korištenje CRM (Customer Relationship Management) aplikacija uobičajeno u poslovanju, u BiH, pogotovo na nivou malih i srednjih kompanija koncept korištenja CRM aplikacija je i dalje na jednom relativno nerazvijenom nivou
Istovremeno, procjenjuje se da će globalno tržište CRM aplikacija do 2025 narasti na vrijednost od 80 mlrd USD a broj dostupnih rješenja nikada nije bio veći. U ovom momentu je moguće identificirati cca 600 CRM aplikacija na tržištu, i naravno, možete i pretpostaviti – na razvijenim tržištima ih koristi cca 82% kompanija.
Čini se da je razlog za izuzetno slabu zastupljenost CRM poslovnih rješenja na BiH tržištu, pogotovo kod malih i srednjih kompanija, kojima su ovakva rješenja i najpotrebnija, prije svega u nerazumijevanju toga kako funkcionišu i na koji način mogu pomoći unaprijediti svakodnevne poslovne procese, pogotovo u odjelima prodaje i marketinga.
Možda je najbolji pristup za definisanju CRM aplikacija taj, da se ova engleska skraćenica od Customer Relationship Management razloži na svoje osnovne elemente – Upravljanje odnosima sa klijentima
Klijenti
Klijent je osnova svakog poslovnog poduhvata. Možete imati savršen proizvod ili uslugu ali bez klijenata, tj ljudi koji će kupiti ono što prodajete, to apsolutno neće biti bitno. CRM aplikacije se prvenstveno fokusiraju na Vaše klijente i Vaše poslovne odnose sa njima.
Odnosi
Spektar poslovnih odnosa sa kupcima je kompleksan i od izuzetne je važnosti održavati te odnose, slušati ih, prikupljati povratne informacije i pratiti njihovo zadovoljstvo vašim proizvodima i uslugama. Bez obzira radi li se o postojećim ili novim klijentima CRM aplikacije pomažu u održavanju i upravljanju ovim odnosima.
Upravljanje
Kažu da ono što ne možete mjeriti ne možete ni kontrolisati, a u poslovanju je to naročito izraženo. Znate li npr. koliko je sastanaka i poziva imalo vaše prodajno osoblje prošle sedmice i sa kojim klijentima? Postoje ljudi koji mogu održavati kvalitetne odnose sa više desetina klijenata oslanjajući se pri tome na vlastito pamćenje i bilježnicu ali šta se događa kada neko drugi treba pristup tim informacijama? Sve su ovo aspekti upravljanja odnosima sa klijentima koji sa CRM rješenjima imaju potencijal drastičnog poboljšanja.
Naravno, sve kompanije upravljaju odnosima sa klijentima u svakom trenutku svog poslovanja ali ono što pravi razliku je način na koji kompanije to rade. Ako razmišljamo o tome šta je CRM sistem, u šali možemo reći da i obična bilježnica može biti CRM sistem ako u nju zapisujemo relevantne informacije. No. Izazov leži u tome što se dogodi kada pokušamo da skupimo tu hrpu bilježnica, papirića, excela, emailova i fajlova sa računara na jedno mjesto i dobijemo cjelovitu sliku odnosa sa klijentima.
Ključ je u dobroj organizaciji ovih podataka koji su od izuzetne vrijednosti za svaku kompaniju a upravo je to i razlika između CRM sistema i svih naših bilježnica, excela i informacija koje čuvamo u glavi.
Dakle, glavne karakteristike CRM aplikacije su:
- Specijalizirano su kreirane za upravljanje svim aspektima odnosa sa klijetima
- Centralizirano mjesto unosa podataka o klijentima u kompaniji
- Imaju definisan način uticaja novih podataka na već postojeće podatke i veza između njih
- Dostupne su svima i omogućavaju lako dijeljenje informacija i kvalitetniju komunikaciju u kompaniji
Kako su CRM aplikacije već godinama prisutne na tržištu, prilično je lako,identificirati i neke ključne koristi korištenja CRM aplikacija u svakodnevnom poslovanju.
- Bilježenje svih aktivnosti u prodaji i marketingu – svi sastanci, pozivi, zadaci, mailovi i prodajne aktivnosti se evidentiraju u CRM aplikaciji
- Svi podaci na jednom mjestu – dokumenti, ugovori, dopisi, aneksi, katalozi su u CRM sistemu, lako dostupni i stavljeni u odgovarajući kontekst
- Sveobuhvatan pogled na klijenta – kada imate sve aktivnosti i podatke o kupcu na jednom mjestu otvara vam se perspektiva sveobuhvatnog pogleda na kupca gdje na jednom mjestu imate sve relevatne informacije za donošenje odluka
- Upravljanje prodajnim procesom – svaka firma ima svoj način na koji prodaje robu i usluge i struktuiranje i kontrolisanje ovog procesa kroz CRM aplikaciju daje mogućnost efikasnijeg i profitabilnijeg upravljanja ovim ključnim aktivnostima kompanije
- Upravljanje marketinškim aktivnostima – Bilo da se radi o marketinškim kampanjama ili o pukom slanju obavijesti klijentima o novom proizvodu ili usluzi, CRM aplikacije pomažu upravljanju aktivnostima, zadacima i što je najbitnije mjerenju efekata marketinških aktivnosti na prodaju
- Cjelokupna komunikacija kompanije je unapređena i na jednom je mjestu – sve navedeno vodi ka unapređenju poslovnog odnosa kako sa stalnim tako i potencijalnim klijetima
- Unaprijeđeno je planiranje i predviđanje prodaje – jer na prodaju koja se desila do danas ne možete više uticati, ali na buduću prodaju možete. Struktuiranje prodajnog procesa kroz CRM aplikaciju vam daje mogućnost i predviđanja buduće prodaje (Forecasting) a samim time i mogućnost korekcije i aktivnog upravljanja prodajom a ne samo reagovanja na ono što se već desilo.
Saznajte više detalja o tome kako implementirati CRM rješenje u poslovanje svoje kompanije i početi graditi kvalitetnije odnose sa postojećim i budućim klijentima na https://crm.digitalnatransformacija.ba.