Mađarski avioprijevoznik WizzAir upozorio je u utorak da bi njegov brzi oporavak od posljedica koronakrize mogao biti doveden u pitanje upozorenjima i ograničenjima vezanim za Covid 19 koja su omela putovanja širom Europe
Niskotarifna avio kompanija proteklih se godina proširila iz istočne na zapadnu Europu i spada među prijevoznike koji se najbrže oporavljaju od krize koju je uzrokovao Covid-19. Trenutno WizzAir leti s 80 posto prošlogodišnjih kapaciteta.
Podaci o aviokartama pokazali su u međuvremenu da je oporavak putovanja u Europi počeo usporavati u augustu i Wizz je saopćio da je 80 posto kapaciteta najviše što mogu postići u trenutnim okolnostima a razina bi se mogla i smanjiti.
Ryanair od aprila do juna u minusu 185 miliona eura
„U narednom razdoblju prijevoznici će zadržati postojeću razinu kapaciteta ili će se ona malo smanjiti”, rekao je za Reuters izvršni direktor Wizz Aira Jozsef Varadi.
Ryanair je prošle sedmice saopćio da odustaje od planiranog pokretanja 70 posto kapaciteta do oktobara i najavio skromniji plan a easyJet namjerava letjeti najkasnije u četvrtom tromjesečju letjeti sa 40 posto prošlogodišnjih kapaciteta.
Wizz Air nije odustao od planiranog širenja poslovanja unatoč pandemiji. U protekla tri mjeseca najavili su deset novih baza, iako Varadi priznaje da nisu “imuni na kratkoročne probleme“.
U predstojećem razdoblju kompanija namjerava izgraditi 20 avio baza u londonskoj zračnoj luci Gatwick a od plana ih nije odvratila ni ni britanska 14-dnevna karantena za povratnike iz Španjolske, Francuske i Hrvatske.
„Zasada se možemo nositi sa situacijom u Velikoj Britaniji”, tvrdi šef Wizz Aira, objašnjavajući da je kompanija prilagodila svoje kapacitete i preusmjerila letove iz Hrvatske u Portugal, koji je isključen iz liste za karantenu.
Wizzovi planovi o bazi u Gatwicku ovisit će pak o tome hoće li Europska unija prijevoznicima zbog Covida 19 i dalje dopuštati da zadrže termine u zračnim lukama iako ne ispunjavaju kriterij minimalnog broja letova.
Većina kompanija traži od Komisije da im to omogući dok je Wizz protiv toga jer će se moći proširiti u Gatwicku budu li konkurenti prisiljeni odreći se slotova.