U vremenima kad svaki fening igra ulogu, gorivo postaje ozbiljna stavka u mjesečnom budžetu. Vozači u Travniku i širem području Srednjobosanskog kantona (SBK) svakodnevno se pitaju: gdje je najjeftinije gorivo u Travniku?
Cijene se razlikuju ne samo od grada do grada, već i od pumpe do pumpe unutar iste općine. I zato, dobro informisan vozač je – štedljiv vozač.
Cijene goriva SBK: Šta pokazuje praksa?
Travnik, kao regionalni centar SBK-a, ima solidnu mrežu benzinskih pumpi – od velikih lanaca do manjih, lokalnih stanica. Međutim, cijene goriva znaju značajno varirati:
- eurodizel se trenutno kreće između 2.56 KM i 2.76 KM po litri
- benzin BMB95 se kreće oko 2.61 KM, u zavisnosti od lokacije
- auto plin (LPG) i dalje najpovoljniji, ispod 1.30 KM
Posebno povoljne cijene često se mogu naći na pumpama van urbanog jezgra Travnika, u naseljima poput Turbeta, Karaula ili Donjeg Vakufa, gdje konkurencija i manji promet igraju važnu ulogu.

Kako pronaći najpovoljniju pumpu u Travniku?
U moru svakodnevnih obaveza, rijetko ko ima vremena da obilazi pet benzinskih pumpi prije posla. Zbog toga su se vozači počeli oslanjati na online izvore koji svakodnevno prate kretanje cijena i objavljuju podatke za svaki kanton posebno.
Ako i ti želiš saznati gdje je trenutno najjeftinije gorivo u Travniku, preporučujemo da provjeriš ažurne informacije na nafta.ba – web platformi koja prati cijene goriva širom BiH, uključujući eurodizel, benzin, plin i lož ulje.
Mali trikovi koji donose veliku uštedu
Pored same cijene po litri, važno je i kako voziš. Evo nekoliko korisnih savjeta koji ti mogu pomoći da potrošiš manje:
- Izbjegavaj naglo ubrzavanje i kočenje – to značajno povećava potrošnju.
- Redovno provjeravaj pritisak u gumama. Loše napumpane gume troše više goriva.
- Planiraj rutu. Ako možeš spojiti više obaveza u jednu vožnju, to je već ušteda.
- Koristi tempomat na otvorenim cestama – konstantna brzina troši manje.
- Skini težinu. Nepotrebne stvari u gepeku = dodatna potrošnja.
Da li je eurodizel i dalje najisplativiji?
Za one koji prelaze duže kilometraže, eurodizel ostaje najefikasnija varijanta – i pored nešto više cijene u odnosu na LPG. Ima veću iskoristivost, duže traje i omogućava nižu potrošnju u gradskim i međugradskim uslovima.
Preporuka: uvijek toči na provjerenim stanicama koje koriste deklarisani eurodizel iz legalnih izvora, jer to direktno utiče na performanse vozila.
Informacija je tvoje najjače gorivo
Bez obzira na to da li puniš rezervoar jednom sedmično ili jednom mjesečno, razlika od 10 feninga po litri može se osjetiti na budžetu. Zato, informiši se prije nego stigneš do pumpe – posebno ako si u pokretu ili planiraš dužu vožnju.
Za najnovije cijene, lokacije pumpi i korisne savjete – nafta.ba je stranica koju vrijedi dodati u bookmark.
Kako način vožnje utiče na potrošnju goriva?
Možda najpodcjenjeniji faktor u potrošnji goriva jeste – sam vozač. Nema tog eurodizela koji će ti pomoći ako si stalno „na gasu“, kočiš u zadnji čas ili voziš kao da si na trci. Evo kako tvoj stil vožnje direktno utiče na to koliko često moraš posjećivati pumpu:
1. Nagle promjene brzine = veća potrošnja
Svaki put kad stisneš gas naglo ili zakočiš „u sekundi“, tvoje vozilo troši više. Umjesto toga, vozi ravnomjerno, pusti vozilo da klizi kada može, i koristi motorno kočenje.
2. Brzina nije uvijek ušteda vremena
Većina automobila troši najmanje goriva pri brzini između 70–90 km/h. Vožnja iznad 110 km/h na autoputu može povećati potrošnju i do 20%. Zamisli – ako umjesto 130 km/h voziš 100 km/h, stići ćeš minut kasnije, ali ćeš potrošiti značajno manje.
3. Tempomat kao saveznik
Na ravnim dionicama, posebno na autoputu, tempomat (ako ga imaš) može ti pomoći da održiš konstantnu brzinu i smanjiš potrošnju.
4. Gužve troše gorivo i živce
Ako znaš da te čeka gradska gužva, razmisli – možda je bolje krenuti 20 minuta ranije ili kasnije. Stani-kreni vožnja u kolonama je najneefikasniji način kretanja, jer motor stalno troši dok auto praktično stoji.
Šta je bolje – točiti do vrha ili ne?
Mnogi vozači misle da je najbolje svaki put „napuniti do čepa“. Međutim:
- Točenje do vrha može izazvati isparavanje goriva
- Dodatna količina stvara pritisak u rezervoaru
- U ljetnim mjesecima može doći do prolivanja i oštećenja EVAP sistema
Idealno je točiti do automatskog klika pištolja – to je optimalna količina.